Mama

Hai. 

Gue lagi di pedo. Which is kedokteran gigi anak. Lol omong bahasa indonesia. Okay. So dah 2 minggu dekat sini. Hari ni apa aku nak cerita is about my mom. 

Playlist : mother by adhitia sofyan~

  
Tomorrow is her birthday. She is so special to me. I hope i can be like her one day. Good side tho lol. Jadi apa aku nak cerita is bila aku dekat pedo, aku tgk bidak kecik ni ada gigi terabur ada yang…. Kau tengok pun kau fikir dua kali nak rawat ke tak (kalau kau bukan dokter mesti kau tak sanggup). However is still look at them like gifts from God. Aku selalu fikir mereka itu berharga. Semua. All of them.  Tu sbb kadang kadang aku kesian tgk gigi diorg … Mmm. Okay back to the main topic here which is my mom. 
So after aku tgk gigi diorg aku terfikir, tak ada org ke jaga? Maafkan. Aku belum ada anak. Perhaps aku tak faham kesibukan org da kerja. And ada yang gigi berterabur sbb ada kebiasaan teruk mcm hisap jari, gigit kuku, bernafas ikut mulut. Some dari penelitian, tu sbb psychology. Diorg perlukan kasih sayang, diorang takut, diorg mentally depressed etc etc. you can do research yourself. Aku malas nak elaborate. 
Pastu aku tgk gigi aku and kakak aku and adik aku. Kitorg semua alhamdulillah bukan jenis terbalik sana sini and tak ada yang disebabkan bad habits as i mentioned …..adik aku je pakai braces itu pun mild potrusion and dia nak sgt. So aku buat kan dia removable bracket. Pastu aku fikir lagi… Gigi aku and sibs aku rasanya tak ada yang ada problem since kecik… Padahal aku budak kampung yg arwah nenek jaga masa dekat bangi. Aku jenis budak kampung yang main pasir, main daun, panjat pokok etc… Masuk hutan. Dont think i was born in kl so im that swaggy kid main basikal mahal. No. Aku siap tangkap arnab dalm hutan and bakar katak plus tgk org cina tangkap babi hutan. So yeah… Aku dulu budak kampung. 

My parents are always in long distance relationship. Bapak selalu balik once in aweek or two weeks.. Aku duduk dengan mama. My dad was in penang pastu pindah seremban pastu melaka pastu kl pastu sini pastu sana. 

In conclusion; ive grown up well. You can see how much love and care ive received from my mom although we are far away from my dad and dari aku sekolah, we have no pembantu or bibik or maid. We stop when i was 5 years old and my sister was 2. At 7 we moved to kota bharu, kelantan. Still, my dad was in penang. Sampai pindah KL pun bapak dekat seremban. 
My mom is a super mom. Knowing my dad, and sometimes ill be wondering ‘aku tak nak kawin dengan org mcm bapak aku’ (sorry dad), my mom must be strong enough to have married this guy. Tapi dua dua aku sayang 😀 
Happy birthday ma. 
   
    
   

Leave a reply ;

